Bu Blogda Ara

21 Eylül 2016 Çarşamba

Psychotic Waltz - Into The Everflow 1992



Psychotic Waltz, hem Amerika'lı hem de metal grubu. Çok acayip benim gibi sadece progresif rock dinleyen biri için. Buna rağmen ben Psychotic Waltz grubunu tam olarak metal grubu olarak görmem. Kendilerini metal grubu olarak gösteriyor olsalar bile.

Şaka bir yana Psychotic Waltz gelmiş geçmiş en yaratıcı ve progresif metal gruplarından en önemlisi. Özellikle müzikal altyapısında saykodelik öğelerin bolca bulunması sanırım 70'li yılların yaratıcı rock müziğine özlem.

Bir çok kez Psychotic Waltz gibi bazı grupların müziğini düşünürken, bunlar progresif metal ise Dream Theatre yada Opeth gibi grupların müzikleri nedir diye karşılaştırma yapmadan duramıyorum. Dream Theatre progresif metal ise Psychotic Waltz müziği progresif metal değil. Bu kadar net. Dream Theatre grubunu sevmiyor olmam küçümsüyor olduğum anlamına gelmiyor ama ortada olan bir durum var. Psychotic Waltz ve Queensyrche progresif metal ise Dream Theatre progresif metal değil. Yahut tam tersi dediğim gibi.

Ben progresif metal dinleyeceğim hem de en iyisinden diyorsanız, Psychotic Waltz grubunu bileceksiniz. Yahut sıkıldım ben bu yavaş akustik türden, artık progresif metal tarzı biraz daha sert müzikler dinleyeceğim diyorsanız, yine Psychotic Waltz grubunu dinleyeceksiniz.

Psychotic Waltz'ın  'Into The Everflow' albümü benim için en iyi progresif metal albümlerinden birisi. Grup olarak Psychotic Waltz zaten önemli bir grup benim için. 'Into The Everflow' albümü ise sözün tek karşılığıyla bir başyapıt.

'Into The Everflow' Psychotic Waltz grubunun ikinci albümü. İlk 'A Social Grace' albümüne göre çok daha fazla üzerinde çalışılmış, emek verilmiş bir albüm. 'Into The Everflow' albümü metal dinleyenler için, elektrik gitar üzerinde çalışanlar için bir hazine değerinde. Nasıl ki King Crimson progresif rock'ın öncülerinden biriyse, Psychotic Waltz'ın kendisi de progresif metal için öyle.

Albümü bütünüyle kesinlikle dinleyin. Benim için öne çıkan parçalar var. Onları belirtmeden olmaz.

'Ashes'; parça, Uriah Heep tarzı vokal ve melodik yapısıyla akılda kalan parçaların başında geliyor. Parçanın başında saykodelik gotik soundu bir metalsevere dinletseniz şöyle der kesinlikle. 'Org var bunda atmosferik gubudik metal' diye bir tür anında uydurur. 70'li yıllarda yapılan daha çok teknik yönden ön plana çıkan parçalar yazan grupların müzikal mentalitesi mevcut bu parçada ve sonrasında ki bütün parçalarda. Tanıma gerek yok ama hem parça hem de albüm 70'li yılların ağır progresif rock türü. (Heavy prog)

'Out of Mind' böyle bir parçayı anlatmaya söz yok. Metalseverler bu parça için teknik metal tanımını kullanırlar. Benim içinse Rush'ın herhangi bir parçası gibi. Rush 70'li yıllarda değil de, 90'lı yıllarda müzik yapıyor olsaydı, kesinlikle bu parçaya benzer bir parça yapardı.

'Little People' metalseverlerin dediği gibi power metal tarzı davul temelli sürekli hızlınan bir parça.

'Hanging On A String' parçasını saklayın bir yerlerde. Yeri gelecek lazım olacak bir yaz gecesi, kullanacaksınız. Parça ELP grubundan Greg Lake parçaları kadar saf temiz bir parça. Kısa ve öz. Üst üste dinleyince bir süre sonra parçaya eşlik etmeye başlıyorsunuz.

'Freakshow' parçası ise savatage queensyrche arası bir parça. Biraz senfonik yapı biraz da progresif rock karışımı, az biraz da power metal. Albümde ki favori parçamdır.Eklektik yapısından mıdır bilemedim. Tekrar tekrar dinlemekten bıkmadım. Siz de bir dinleyin, bıkmayacaksınız.

'Into The Everflow' albümü en iyi progresif metal albümlerinden birisi. Benim için de öyle ama favori albümüm değil. Favori albümüm bundan sonra ki albümleri, üçüncü albümleri.

Psychotic Waltz, Progresif metal dinleyenler için liste başı olması gereken bir gruptur. Dinleyiniz, dinletiniz.

1. Ashes (5.09)
2. Out of Mind (4.45)
3. Tiny Streams (5.02)
4. Into The Everflow (8.18)
5. Little People (4.07)
6. Hanging On A String (3.49)
7. Freakshow (5.40)
8. Butterfly (9.18)

Süre : 46.05

Buddy Lackey / Vokal, Klavye
Dan Rock / Elektrik Gitar
Brain McAlpin / Elektrik Gitar
Ward Evans / Bas Gitar
Norm Leggio / Davul


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.