Bu Blogda Ara

7 Nisan 2017 Cuma

L'Uovo di Colombo - l'Uovo di Colombo 1973




Geçen yıl ilk yazmaya başladığımda italyanların üzerine de yazayım demiştim. Bildiğim belli başlı bütün bilinen gruplardan birer albüm yazarak buna baş ladım. Sonra bir ara 'dur bakayım bilmediğim grup var mı' diye bir araştırma yapınca önüme 'L'Uovo di Colombo'nun 1973 yılında ki tek albümü denk geldi. Hemen bulup indirdim. Akşam olunca da dinlemeye başladım.


İlk bir kaç dinleyişimde kötü kayıt yüzünden aklıma Museo Rosenbach'ın 'Zarathustra' albümü geldi. Ancak daha sonraki tekrar dinleyişlerimde döneminin hard rock ve senfonik rock arasında bir albüm olduğunu farkettim.

O dönem yazacaktım ama önüme bazı sorunlar çıkınca, ister istemez yazılarımı duraklattım. İşte tam bu dönemde albüm aklımdan çıkıvermiş.

Bugün de bir blog'dan bulduğum Sabi'ler üzerine bir yazı okurken boş durmayayım deyip, bilgisayardaki albümleri taradım. Dinlemediğim albümleri açtım teker teker. Sonra bir ara, 'L'Uovo di Colombo' albümünü gördüm. Açıp hemen dinlemeye başladım.

Progresif rock bir şey okurken yada çalışırken anlaşılması pek kolay olmayan bir müzik olsa da, uzun yıllardır dinlediğim için bende alışkanlık yaptı. Hem blog'da bulduğum yazıyı okudum hem de 'L'Uovo di Colombo' albümünü üstüste üç dört kez dinledim. Şimdi yazmaya başlayınca tekrar dinlemeye başladım albümü.

Albüm gerçekten çok ilgiç. Deep Purple, Uriah Heep benzerliği ile ELP benzerliği o kadar iç içe geçmiş ki, hiçbirine benzetemiyorum. 1973 yılının İtalya'sını düşündüğümüz zaman, italyan progresif rock'ının patlamaya yaptığı ve en iyi örneklerinin çıktığı dönemler, böyle bir albümle grup bir çok anglo-sakson rock grubunu geride bırakması gerekiyordu. Aslında yapabilirlerdi ancak sadece tek albümle yetinmişler.

'L'Uovo di Colombo' grubunun bu tek albümü hiç klasikleşmiş italyan progresif rock'ına benzemiyor. Döneminin hard saykodelik rock'ı ile senfonik rock öyle içiçe geçiyor ki 'Consiglio' parçası Uriah Heep'in senfonik hali gibi.

'L'Uovo di Colombo', İtalyanlar tarafından en iyi albümlerden biri olarak gösteriliyor. Ben daha klasikleşmiş italyan progresif rock'ına alışkın olduğum için dinlerken bu albüm bana biraz garip geldi. İtalyanları dinlememiş olan biri için çok ilgi çekici bir albüm olabilir ama italyan progresif rock'ını az çok bilen için bu albüm biraz garip gelebilir, bana geldiği gibi.

Kötü bir albüm demek istemiyorum italyan progresif rock'ı için çünkü gerçekten albümün içinde çok iyi parçalar var. Örnek olarak, 'Consiglio' parçası ile Uriah Heep yada Deep Purple parçalarından aldığım hazzın daha fazlasını alıyorum. 'Anja' parçası kulağa italyan rock müziğinin devlerinden Le Orme'nin parçaları kadar güzel geliyor.

'L'Uovo di Colombo'; Kolombo'nun yumurtası, grubun müzikal anlayışlarıyla en az diğer italyan progresif rock grupları kadar ilgi çekici. İtalyan progresif rock kültürünüzü geliştirmek için güzel bir albüm.

1. L'Indecisione (4.55)
2. Io (3.32)
3. Anja (4.37)
4. Vox Dei (4.57)
5. Turba (4.09)
6. Consiglio (4.48)
7. Visione Della Morte (6.41)
8. Scherzo (0.22)

Süre : 34.08

Toni Gionta / Vokal
Enzo Volpini / Klavyeleri Akustik Gitar, Vokal
Elio Volpini / Bas Gitar, Gitar, Vokal
Ruggero Stefani / Davul, Perküsyon, Vokal


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.