Bu Blogda Ara

20 Nisan 2017 Perşembe

Allan Holdsworth'un Ölümü 2017



Return to Forever benim en sevdiğim caz füzyon gruplarının başında gelir. Bir dönem öyle çok dinliyordum ki artık Return to Forever'dan daha iyi grupların olamayacağını düşünmeye başladım. Derken günlerden bir gün Return to Forever'ın 'Romantic Warrior' albümü hakkında blog'larda yazılanları okurken karşıma Allan Holdsworth çıktı. Yazıyı yazan Allan Holdsworth'un 'Velvet Darkness' albümünün 'Romantic Worrior'dan çok daha kaliteli olduğunu söylüyordu. Tabi çok fazla meraklı olduğum için o zamanlar hemen albümü açıp dinlemiştim. Daha sonra ise aklımdan tamamen çıkıvermiş.


Birkaç gün önce ölüm haberini facebook paylaşımlarında gördüm. Yine aynı gün bir başka paylaşım daha gördüm. Allan Holdsworth'un ailesi cenaze masrafları için yardım istiyordu. Üzüldüm ama şaşırmadım. Çünkü kısa bir süre önce ölen Jaki Liebezeit'ın ölümü için ortalıkta doğru düzgün bir yazı bile yoktu.

Allan Holdsworth, 1947 yılında doğdu. İlk bir grupta çalmaya 1969 yılında, 22 yaşındayken başladı. 1970'lerin ortalarında progresif rock ve caz füzyon yapan gruplarla çalışmalarına devam etti. Soft Machine, Gong. Aynı yıllarda Bill Bruford'un tavsiyesiyle bir süper grup projesi olan  U.K. grubuna katıldı.

80'lerde ve 90'larda kendi albümlerini yaparken bir çok rock ve caz grubunda da çalmaya devam etti. 2000'lerde, benim en başarılı bulduğum caz gruplarından olan Planet X grubunun üyelerinden birisiydi. Son yıllarda ise 90'ların King Crimson üyeleriyle turnelere katıldı.

Allan Holdsworth, rock ve caz dünyasında popüler bir isim değil. Ancak popüler olan gitaristler(Van Halen, Satriani, Malmsteen, Petrucci gibi) tarafından örnek alınan ve takip edilen önemli isimlerden birisi. Kısaca söylemem gerekirse Allan Holdsworth, rock ve caz dünyasının gitar virtiözlerinin öğretmenlerinden.

48 yıllık (daha fazla) progresif rock'a ve caz müziğe adanmış bir hayat. Ölümü sonrası böyle olmamalıydı. Gerçeği eminim sorun kesinlikle çözülmüştür ama bu durum ortaya çıkmasa idi, bu kadar dokunaklı olmazdı ölümü.

Allan Holdsworth'un ölümüyle caz gitaristleri artık nasıl takip edecekler yeni akorları, doğaçlamaları bilemiyorum. Popüler olmuş rock müzik türlerini dinleyenler için bir kayıp değil ama caz'ı seven biri için büyük bir kayıp.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.