Bu Blogda Ara

2 Ağustos 2017 Çarşamba

Mert Topel - Serendipity 2017



Mert Topel, popüler müzik dünyasında Tarkan ile birlikte çalışmasından tanınıyor. Tarkan'ı 90'lardan hatırlıyorum sadece. 2000 sonrası, 18 yaşından sonra, pop müziği yılda bir kez bile dinlemeyecek duruma geldim. O yüzden Mert Topel'in pop müzik dünyasında ki etkisi hakkında hiç bir fikrim yok. Dileyen araştırıp, bulabilir.


Benim içinse Mert Topel, Nemrud grubunun klavyecisidir. Yanlış hatırlamıyorsam, Nemrud grubuna ilk albümü çıktıktan sonra konserlerinde dahil olan, sonra ki albümlerinde de yer bulan bir isim. Kendisiyle birebir tanışmadım ama Nemrud grubunun gitarist Mert'in (Nemrud grubunda 3 mert var) teklifi üzerine gittiğim Nemrud'un konserinde izleme fırsatım olmuştu. Yıl sanırım 2011'di. Birkaç yıl öncesinde de tek albümü olan Fenomen grubunu dinliyordum. Çok da sevmiştim albümü. Kadroya bakmamıştım o zamanlar, meğerse kadroda Mert Topel'de varmış.

Mert Topel'in bir başka grubu da Grizu. Birkaç parçasını dinlediğimi hatırlıyorum, o kadar. O dönem 70'li yılların progresif rock'ına odaklandığım için Grizu'nun müziği üzerinde fazla duramadım.

Gerçeği hala 70'ler odaklı progresif rock dinliyorum, o da ayrı bir konu. Fenomen ve Nemrud'da ki usta müzisyenliğini gördükten sonra diğer grup ve albüm çalışmalarına da bakmazsam olmaz.

Bugün hangi albümü yazsam diye düşünürken aklıma daha önce öğrenip ve bulduğum Mert Topel'in albümü geldi. İşyerinde internet üzerinden albüm hakkında şöyle bir araştırma yaptım. Açıkçası karşıma çok da fazla bir yazı çıkmadı. Birkaç tanıtım yazısı ve bir söyleşisi denk geldi.

Söyleşide albümün isminin Sri Lanka'ya yaptığı bir yolculukta ülkeye olan hayranlığından dolayı vermiş. Sri lanka'nın eski ismi serendip, şanslı tesadüfler anlamına gelen serendipity sözüyle benzerliğinden ortaya çıkmış albümün ismi.

Mert Topel'in ilk albüm çalışması, 'Serendipity'i hazırlarken de eski gruplarında birlikte çalıştıkları müzisyenlerle çalmış bütün müzikleri. Belki 'Serendipity', Mert Topel'in solo albümü ama kadro'da 25 kişinin de emeği var.

'Serendipity', baştan sona caz'ın etkisinde. Bugün okuduğum söyleşide de caz  müziğin efsanelerinden Chick Corea hayranı olduğunu gördüm. 'Telefon' adlı kısa, deneysel parçada 80'lerin Chick Corea'sının etkisinin görülmemesi de mümkün değil zaten.

Albüm caz ve deneysel müziğe alışkın olanlar için mükemmel bir albüm. Mert Topel, caz hayranlığı ve daha önce çalıştığı gruplarda ki deneyselliğin özetini çıkarmış bu albümde.

Albüm içinde dikkatimi çeken, üstüste birkaç kez bıkmadan dinlediğim 2 parça var. İlki, hard rock caz karışımı bir parça olan, 'Bus For Adam's Bridge'. Hani 11-12 yıl öncesinin Caravan Rock barına dönme şansım olsaydı, bu parçayı Caravan'ın favorilerinden birisi yapardım.

Diğeri ise 'Ayla', Steve Hackett'in 2000'lerin başında ki karanlık atmosferli albümlerinden bir örneğe benziyor. Bu parçada ki atmosfer ile ne güzel albümler yaratılır aslında.

Bahsettiğim iki parça, gerçekten birer albümü kapsayacak türden. Diğer parçalarda ayrı ayrı beğendim ama daha çok Mert Topel'in zevklerinden ortaya çıkmış gibi duruyor. Yani diğer parçalarda tam anlamıyla bir yenilik yok. Yenilik yok deyince yanlış anlaşılmasın, parçalar çok Türkiye standardının üzerinde.

Albüm ve Mert Topel hakkında bildiklerimi yazarken, sanatçının kendisi Açık Radyo'da bir programa katılıyordu. Muhtemelen program, yazının sonuna geldiğim şuan, bitmiştir. Türkiye'nin modern yüzlerinden olan müzik dünyasında; pop, rock ve caz müziğinde emekçilik yapmış biri olan Mert Topel'in bu ilk (umarım son olmaz) albümünü dinleyiniz ve dinletiniz.

Son olarak kolaylık olsun diye, albümdeki her parçada çalan müzisyenleri künye'de her parçada çalan müzisyenlere göre yazdım. Albümü dinlerken hangi parçada Mert Topel'e kim yardım etmiş, kim emek vermiş, daha kolay anlarsınız.


1. Malaga (2.09)
2. Serendipity (4.02)
3. Territories (5.38)
4. Telefon (1.34)
5. Atoll Blue Deep (4.29)
6. Birdy (4.29)
7. Bus For Adam's Bridge (4.17)
8. Ayla (5.20)
9. Flamingo (5.03)
10. Şeker Fabrikaları (7.23)

Süre : 44.14

Mert Topel / Klavyeler, Elektrik Bas, Yapımcı
Çağla Aktay Topel / Kapak Tasarımı

Alen Konakoğlu / Davul & Mixed (1. parça)
Burak Güven / Elektrik Bas (1. parça)

Mert Alkaya / Davul (2. parça)
İsmail Soyberk / Bas Gitar (2. parça)
Barış Doğukan Yazıcı / Trompet (2. parça)
Sarp Maden / Elektrik Gitar (2. parça)

Levent Candaş / Bas Gitar (3. parça)
Tigin Aray / Elektrik Gitar (3. parça)

Anıl Çifter / Bas Gitar (5. parça)
Çağdaş Oruç / Tenor Saksafon (5. parça)

Arıkan Sarıkaya / Davul & Mixed (6. parça)
Çağlayan Yıldız / Akustik Bas (6. parça)
Okan Ersan / Elektrik Gitar (6. parça)
Altay Acar / Trambon (6. parça)

Alpay Şalt / Davul (7. parça)
Zafer Şanlı / Bas Gitar (7. parça)
Tuncer Tunceli / Elektrik Gitar (7. parça)

İzzet Kızıl  / Perküsyon (8. parça)
Can Alper / Elektrik Gitar (8. parça)

Demirhan Baylan / Bas Gitar (9. parça)
Gür Akad / Elektrik Gitar (9. parça)
Serdar Barçın / Alto Saksafon (9. parça)
Aydın Karabulut / Davul (9. parça)

Alper Maral / Synth (ses düzenleyicisi) (10. parça)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.