Bu Blogda Ara

4 Eylül 2014 Perşembe

Sholi

Daha önce yazdığım ilk iki konu gibi bu sholi adlı grubu da 2009 yılında tanıdım. İran kökenli bir vokaliste sahip. Özellikle Hejrat şarkısını dinlerken İran ve Türk müziği ezgilerini bulabilirsiniz. Ki zaten Hejrat şarkısı yeniden düzenlenen bir İran şarkısıdır. Bu şarkıyı ilk Guguş popüler ismini kullanan Azerbaycan Türkü
asıllı Faike Ateşin söylemiştir. İnternet üzerinden diğer bir çok şarkısını da bulabilirsiniz. Yukarıda yazdığım hem İran hem Türk müziği ezgisini bulacağınızdan eminim. Benim en sevdiğim şarkısı olarak söylediğim Hejrat parçasının kökenini böylece öğrendik.

Beş altı yıl önce o blogtan bu bloga geçişler yaparken tabi bütün albümleri indirerek Sholi'yi de indirmiştim. Ancak daha sonra umursamazlığımdan bütün albümler bilgisayarımdan uçup gitti. Günümüzde iyi ki youtube denen site var. Oradan istediğim zaman açıp dinliyorum. Gerçeği last fm gibi başka sitelerde var ancak genel olarak youtube kullanıyorum. Aynı sizin gibi.

Sholi dört kişiden oluşan Amerikalı bir indie/experimental grup. Ve malesef tek albümleri var. En azından şimdilik. Heyecanla bekliyorum yeni bir albüm. Bir kaç tane de single'ları var ki Hejrat şarkısı da o single'lardan birisi. Albüme geçelim en iyisi. Albüm 2009 yılında Lp ve Cd olarak iki şekilde çıktı. LP bulma şansınız yok denecek kadar az. Amazon kullanıyorsanız Lp'yi elde edebilirsiniz. Ama Türkiye'de ne LP'si ne de Cd'si bulunması bir hayli zor. Albümde ki parçaların hepsi yeni dönem indie, experimental tür de müziklerine benziyor. Yani 70'ler havasını ararsanız bulamazsınız. Albümü dinlerken benzettiğim Wolf People adlı İngiltere'li grup oldu. Albümün en iyi şarkısı benim için kesinlikle 'any other god' isimli parçadır. Belki siz diğer parçalarını daha çok seveceksiniz. Sizin zevkiniz.

Sholi'nin Sholi adlı tek albümünün parçaları;
1. All That We Can See
2. Tourniquet
3. November Through June
4. Spy In The House Of Memories
5. Any Other God
6. Dance For Hours
7. Out Of Orbit
8. Contortionist



Grup üyeleri ise ;
Payam Bavafa - Gitar, Vokal
Eric Ruud - Bas Gitar
Jonathon Bafus - drums
ve Greg Hagel - Klavye and Perküsyon

Hejrat için üzerini tıklamanız yeterli.

En sevdiğim şarkısı demiştim.

any other god




Son olarak Sholi'nin bir de albümlerinde olmayan Bob Dylan 'It's all over now, Baby Blue' adlı parçasının cover'ı var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.